CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 12 January 2013

Too Good to be true...

Selamat Mlm.
Baru lepas tengok cerita ni,
(Gambar ehsan google)

FLOWER BOY NEXT DOOR EP1 n EP2.

Aku suka tengok cerita ni. Sempoi je. Dahlah mamat2 hensem kot. hahaha...
Ada hero Kim Tak GOO, ada Hero Marriage Lawyer. 
yg penting diorg hensem.
Jln cerita pun best. Gaya kamera pun best. HD je gambar dia.
(ke aku download yg memang HD... kalau tengok video biasa len lah kot)

Kisah ni bermula dengan seorg perempuan yg isolated sebab tak suka bertemu org ramai. senang cerita dia ni suka buat keje sendiri tanpa jumpa org. dia tak suka jumpa org.
Tapi dia satu hobi. suka tengok mamat jiran depan rumah dia. setiap pagi dia akan ngendap mamat tu buat apa. hahaha... Stalker lah kira. Mamat tu suka biarkan tungkap dia leluas terbuka. yelah mamat hot lah katakan. takkan nak tutp tingkap sentiasa. hahaha... dah namanya pun cerita.

Itu lelaki pertama. Pastu di perkenalkan plak dengan lelaki kedua. seorg pelukis kartun duk sebelah rumah heroin ni. dah tiga tahun dia pun selalu tengok perempuan ni. walaupun diorg tak banyak interaction tapi lelaki tu faham keadaan perempuan ni n selalu tolong dia. Lelaki kedua ni pun suka tengok perempuan ni dlm diam. sampai dia jadikan perempuan ni watak utama komik dia.

tup2 keluarlah watak lelaki ke tiga. Seorg genius gamers yg baru balik Korea. to be exact, dtg korea utk bercuti. Rupanya mamat yg heroin selalu ngendap tu abang kepada mamat ketiga ni. ntah macam mana masa heroin ngendap mamat pertama ni, mamat ketiga dapat tahu. semenjak tu diorg kenal each other. mamat ke tiga ni mudah memahami keadaan org len sekeliling dia. N dia telah jd lelaki yg berani nak ceriakan hidup heroin.

PAstu keluar plak mamat keempat. Japanese yg baru pindah korea. aku masih tak tahu apa tujuan lelaki jepun ni dalm cerita ni. 

so, dari pengamatan aku, Heroin suka lelaki pertama, tp ada lelaki kedua yg suka tengok heroin. cuma mamat ketiga yg berani nak berinteraksi ngn heroin. Macam bakal ada tiga lelaki suka kat sorg perempuan. 

Too Good to be true. hahahahah...dah namanya pun cerita, memanglah kene semuanya too good to be true kan. 

Pandangan aku pasal cerita ni. Hidup ni memang susah. Setiap org ada kesusahan mereka sendiri. Allah tu Maha Adil. Kita rasa kita susah, tp sebenarnya ada org lain yg lagi susah. Kita rasa kita lah yg paling sedih, tp sebenarnya ada org lain yg lagi sedih. So, be grateful. ALhamdulillah. apa yg telah berlaku pada kita adalah yg terbaik dr ALLAH. 

Cinta tu pun bukan perkara yg mudah. Ingt senang ke tetiba terserempak n leh terus kawan. walaupun kita berbaik sngka dengan org, tp jgn mudah percaya. So, Incident dalam drama tu kalau nak berlaku dlm hidup aku, memang tak lah. memang takkan. 

Aku rasa cerita Korea ni aku boleh terima sebab diorg jauh dr aku. Aku tak tahu macam mana keadaan sebenar hidup diorg, sebab tu aku leh terima je walau apa pun yg diorg hidngkan kat aku. Aku takde masalah. 

Tp, kalau cerita melayu... Aduyai, memang kene sumpah seranah ngn aku. semua aku rasa tak logik. Sebab cara hidup melayu tu dekat ngn aku. Dekat sgt sampai aku tak percaya semua tu berlaku dlm society kita. Aku tak boleh terima scene yg TOO GOOD TO BE TRUE or scene yg JAHAT NAK MAMPUS tu. 

Pada aku, perempuan kalau baik pun takkan bodoh. n org kalau jht pun takkan lebih jht dr Setan. 
I always think that Manusia adalah manusia. Kita buat baik, n kadang kala kita buat salah. Tp Allah kan Maha Pengampun. Kita jauhi kesilapan n selalulah minta keampunan dr Allah. 

(only my random thought....)

XOXO,
KaZU.

No comments:

Post a Comment