CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 10 January 2013

Relationship lelain Jantina


Salam, Hi. (Pada siapa aku bg salam?) Apa khabar kamu hr ni? (mungkin pada aku yg membaca nanti).
Hr ni aku nak citer pasal pendapat aku pasal org yg bercouple ni. Bukan aku halang, bukan je aku kata OK. TBH, aku pun suka je ada org tempat kita berkongsi masalah and so on. Tp aku rasa aku lebih kepada INDEPENDENT type. Aku tak suka bergantung pada seseorg utk semua benda. Sesak aku rasa.
Aku rasa aku macam lagu MISS A-I Don’t Need A MAN. (Biar aku tepek sekali English liriknye biar faham apa yg aku cakap sebenarnya) Aku nak jadikan lagu ni lagu rasmi aku lah. Because it really describe me well.


This is for all the independent ladies
Oh oh oh, oh oh oh
Let’s go
I can live well without a man
So if you’re not confident, don’t come to me
I don’t sell myself easily because
I don’t need a man I don’t need a man (What?)
I don’t need a man I don’t need a man (Really?)
I don’t need a man I don’t need a man (For real?)
I don’t need a man I don’t need a man
I can live well without a man
I pay my rent with my money
I buy my own food, I buy my own clothes
It may not be enough but I know how to be satisfied
That is why I love myself (hey)
I don’t want to spend my parent’s allowance as my own
I’m too old for that
Isn’t it a given to not be burdensome to them?
That is why I am proud of myself (hey)
Boy don’t say
“I’ll take care of you, I’ll cherish you” no no
Boy don’t play
If you’re not gonna come with a serious mind
I can live well without a man
So if you’re not confident, don’t come to me
I don’t sell myself easily because
I don’t need a man I don’t need a man (What?)
I don’t need a man I don’t need a man (Really?)
I don’t need a man I don’t need a man (For real?)
I don’t need a man I don’t need a man
I can live well without a man
Being cocky won’t work with me
I don’t know about anywhere else
I may not be as well off as you but
I overflow with confidence
That’s why I love myself (hey)
I want to take care of myself
The other girls may have rich parents or a rich boyfriend
And live comfortably but I’m not interested in that
That is why I am proud of myself (hey)
Boy don’t say
“I am your future, trust and lean on me” no no
Boy don’t play
If you’re not gonna respect me
I can live well without a man
So if you’re not confident, don’t come to me
I don’t sell myself easily because
I don’t need a man I don’t need a man (What?)
I don’t need a man I don’t need a man (Really?)
I don’t need a man I don’t need a man (For real?)
I don’t need a man I don’t need a man
I can live well without a man
I wake up early every morning
And I’m busy all day
I don’t even eat a proper meal
But I do this because I like it
The money may be little but it’s from my own sweat
This isn’t a ring that a boyfriend bought me
My car, my clothes – I bought it all on my own
I bought them after putting money into savings, after giving allowance to my parents
If you trust men, what will you do when they leave you?
Are you jealous of me?
If you’re jealous, you lose
I can live well without a man
So if you’re not confident, don’t come to me
I don’t sell myself easily because
I don’t need a man I don’t need a man (What?)
I don’t need a man I don’t need a man (Really?)
I don’t need a man I don’t need a man (For real?)
I don’t need a man I don’t need a man
I can live well without a man
Refer balik pada pendapat aku. Aku tak suka bila seseorg yang ada relationship dengan lain jantina ni show off sesangt yg hidup dalam dunia ni hanya diorg berdua. Aku tak suka bila sesorg perempuan ni nak keluar mesti dengan balak dia. Kuar gi kerja dengn balak dia. I mean gi kerja n balik kerja ngan balak dia. Lebih2 lagi aku memang anti lelaki ngan perempuan naik motor sesame.
Aku tetap rasa tak elok walau apa pun alasannya. Bukan terdesak pun.

Kalau tengok dr sudut diorang, mungkin diorang akan kata yang diorang sedang berjimat cermat. Yelah tak perlu naik dua kenderaan ke tempat kerja yg sama kawasan. Naik motor kan jimat. Masa n duit. (Sejauh mana jimatnya?)

Kalau naik kete berdua macam mana plak? Entahlah. Salah tu memanglah salah. Tapi if you all naik kereta sesame tak lah perempuan tu duk atas riba driver kan. Takkan se lali nak peluk perempuan masa driving kan? Selamat n selesa kan? Apalah sangt dengan minyak kereta kalau kawasan tempat kerja kamu tu dekat je. OK, JAMMED. But it will always be there rite? So, face it. Instead of naik motor sesame, naik kereta aku rasa lagi sopan. (KES kalau lelain jantina takde ikatan sah naik motor sesame).

Pastu hal kedua, bila berbelanja je yg perempuan akan minta si lelaki yang belanja. Tak pun si lelaki yg akan m’volunteer’kan diri utk belanja. Hello! Barang tu ko yg guna kenapa org len plak yg bayar? Aku memang tak faham. Kalau utk adik beradik tu tak pelah. Ni utk seorg yg belum pasti lagi akn jadi suami/isteri kita. Bukan ke ko keje kenapa nak perabihkan duit org lain? Biarlah besar mna pun gaji pasangn kita, jgnlah amik kesempatan. Apa perasaan aku sebagai adik kalau abang aku perabihkan duitnya pada perempuan? Uihhh.... ada aku hempuk perempuan tu. Apa ko takde duit ke nak penuhi barang asas ko. Kalau tak mampu takyah lah suruh abang aku perabihkan duitnya utk ko. (itu kalau aku adik kepada abang lah)

Dr ayat-ayat aku tu ada unsur jealous ke? Ke unsur2 tak tahu apa perasaan org yang bercinta? Entahlah... nak cakp aku jeles, Aku sentiasa berdoa supaya aku bukan di kalangan golongan tersebut. JAUHKAN LAH DIRI KU DR PERKARA2 YG KAU TAK SUKA, YA ALLAH.
Aku tak tahu? Ye lah kot. Aku memang tak tahu. Walaupun aku tahu, aku taknak jd macam tu.
JAUHKAN LAH DIRI KU DR PERKARA2 YG KAU TAK SUKA, YA ALLAH.

Aku taknak ada pasangn yg butakan hati aku. Yg buat aku tak tahu nak bezakan yg mana baik n yg mana buruk. AKu taknak pasangan yg buat aku leka. Yg buatkan aku tak boleh hidup tanpa dia. Aku tak suka perasaan macam tu n aku tak suka tengok org yg macam tu. Aku nak dia penuhi hidup aku dengan benda2 yg baik dan tunjuk aku apa yang patut buat n yg mana yg tak patut buat. (Tp bukan seorg yang tak leh buat semua benda) Aku nak juga seorg yg tahu nak luangkan masa ngan aku. Tahu bila dia perlu temankan aku, n tahu masa bila dia perlu hntr sms pada aku.

Cerewet aku ni kan? Mana tak, aku sekarang ni memang cepat rimas dengan org yg hantar sms kat aku tetiap hari tnya benda yg sama. Bosan weihh!!!. Dua tiga kali dia balas sms n aku tak tahu dah nak tnya ap or cerita apa. Perlu ke aku cerita semua benda yg berlaku dlm hidup aku? Tak kan? Dengan mak aku pun aku tak cerita semua benda. Dengan ko plak aku nak cerita aku bangun kul bape, aku sarapan apa, aku gi keje naik apa, aku mkn ngn sape, aku tido kul bape, aku solat kul bape, aku balik rumah kul bape, oiiitttt... aku dah besar kot. Kenapa tetiba nak amik tahu semua benda macam aku ni budak kecik. Lainlah kalau aku ni ada past history tak tahu nak uruskan diri sendiri.

Aku rasa gaya aku bercinta dengan org normal yg lain adalah sangt berbeza. So aku dengan bangganya aku declare diri aku ni ALIEN.
OK2. Bnyak betul aku bebel2 ni.
Till then...
"I Don't NEED A MAN" memang suit ngn gaya hidup aku sekarang.

XOXO,
KAZU.

No comments:

Post a Comment