CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 11 January 2013

Today: King of Dramas

salam,

Hari ni rasa macam diri ni jahat sangat. hehehe... Biarlah. abaikan je.

KING OF DRAMAs

(gambar ehsan www.dramabeans.com)

Aku tengok cerita ni. At the same time baca recap dr dramabeans. Cerita best. My recommended drama. Cerita yg menceritakan sisi org yg buat cerita. Kita tahu bnyak benda dr cerita ni. Sisi2 lain yg kita tak nampak. Kita realize yg hidup ni tak pernah saksama. Kerana Adil itu bukan persamaan. 
Maksud aku sisi di sebalik tabir pembikinan sesebuah drama. 
Macam mana diorg pilih hero, pilih heroin, cari investor. Apa halangan2 nak buat drama. Penulisan skrip. Pencalonan artis terbaik. Semua yg berkaitan drama Korea. So, dengan tengok cerita ni aku lebih menghargai cerita2 yg aku tengok. hahahaha...
(aku tahu setiap drama adalah too good to be true.. but i refuse to accept it)

Manusia, berubah dengan Power. Akal yg tentukan perubahan baik atau jahat. Hati membantu akal utk membuat pilihan. Setiap org ada sisi baik n sisi buruk memasing. hehehe... (teringt watak hero, watak heroin,   supporting actors) 

Aku rasa semua org perasan. Kejayaan seseorg tu mesti ada seseorg kat belakang dia. Lelaki berubah kerana perempuan. Perempuan berjaya kerana lelaki yg support. Kita hidup memang saling melengkapi.
macam watak hero n heroin dlm drama ni. Aku memg memula tak suka langsung dengan hero. Takde perasaan. Tp rupanya dia tak tahu macam mana nak describe n dia salah faham human relationship tu.

Dalam kerjaya, walaupun sekeliling kita ni manusia macam tak tahu mana satu baik mana satu buruk. Tapi pasti ada seseorg yg masih tahu apa yg dia boleh atau tak boleh buat.
Jgn putus harap. Kerana Allah ada di samping org yg Sabar.
Aku kagum tengok watak Director TV dlm cerita ni. walaupun semua org macam kerja dlm lumpur. Tp dia masih dengan pendirian dia utk bersihkan segala lumpur yg ada dan dia berani nak tegakkan pendirian dia. Dia tolong org bila dia rasa dia patut tolng n tak dengn hasutan org lain.

Human relation is build from emotion. Jgn ingt duit boleh buat semua benda. kalau dengan duit kita build relation, dengn duit juga relation kita boleh putus. Tp jgn salah sangka, bukan duit penyebab kerosakan. Kita sendiri yg tentukan hala tuju nya. Jgn bila dah susah kita salhkan duit. Sedngkan kita yg tentukan apa yg kita nak buat.
Aku suka bila drama ni tunjuk yg manusia masih boleh berubah dan tak semua org pentingkan duit. Watak heroin tu tak kejar gaji lumayan. tp dia suka bila ada org hargai kerja dia dan dia sgt loyal. 
bila dia dah janji dia tahu nak tepati.

Kepercayaan, komunikasi, persefahaman tu penting dlm human relationship. Ingt tu. Tiga benda penting ni.  

yg penting HATI kita...

XOXO,
KAZU

No comments:

Post a Comment